Advereren via Facebook en Instagram is bijna niet meer weg te denken in de huidige online marketing wereld. Vooral als je B2C producten of diensten verkoopt, zijn platformen zoals Facebook en Instagram heel handig om je doelgroep te bereiken. Door middel van advertenties kun je namelijk heel specifiek je doelgroep selecteren. Hierdoor bereik je mensen die geïnteresseerd kunnen zijn in jouw product of dienst. En dat is goed nieuws, want hierdoor besteed je je budget efficiënt door alleen mensen te bereiken die relevant zijn voor jouw business.
Facebook in cijfers
In december 2019 heeft Facebook 2,5 miljard actieve maandelijkse gebruikers genoteerd. Dit is toename van 8 procent in vergelijking met het jaar daarvoor. Dagelijks loggen gemiddeld 1.66 miljard in op het social media platform. Jaarlijks worden er circa 16 miljoen bedrijfsprofielen aangemaakt. Uit de cijfers van Facebook is te zien dat mensen uit allerlei demografische niveau’s actief zijn op Facebook. Uit een onderzoek van Sprout Social blijkt dat maar liefst 89% van de marketeers Facebook gebruikt om een onderneming of merk te promoten.
Instagram in cijfers
Instagram heeft maandelijks gemiddeld 1 miljard actieve gebruikers. Ook voor Instagram is een forse procentuele toename in het aantal actieve gebruikers te zien in vergelijking met het jaar daarvoor. Dagelijks loggen gemiddeld 500 miljoen gebruikers in op Instagram. Uit het onderzoek van Sprout Social is gebleken dat 65% van de marketeers Instagram gebruikt om een onderneming of merk te promoten.
Adverteren via Facebook en Instagram
Instagram is een onderdeel van Facebook. Hierdoor delen ze hetzelfde advertentiebeheer systeem en kun je gemakkelijk advertenties maken die op beide platformen te zien zijn. Er zijn echter verschillende mogelijkheden om te adverteren op Facebook en Instagram. De makkelijkste manier om op Facebook te adverteren is door een bericht te promoten. Dit wordt niet aangeraden omdat geen effectieve manier is om je doelgroep te bereiken. Facebook toont je bericht aan je eigen volgers om voornamelijk likes binnen te halen. Je bereikt hierdoor weinig nieuwe potentiële klanten.
Wil je een advertentie campagne starten via Facebook of Instagram? Neem vandaag nog contract met ons op.